Într-una din povestirile sale cele mai stranii si dense filosofic, Borges imagineaza o tara fabuloasa ce ajunge sa fie dominata de o institutie misterioasa, Loteria. Istoria ei nu se mai stie bine cand si cum a aparut. Loteria a început ca oricare alta loterie, oferind premii norocosilor. Pentru ca la un moment dat nu mai aducea profit, cineva a avut ideea de a o reforma. Ca tot ceea ce se repeta, devenind previzibil, loteria nu mai era atractiva: problema era, se spunea, ca ea viza numai o jumatate de sansa, cea a norocului. Ca atare, sansa a fost întregita, alaturandu-i-se si celalalt chip, cel al nenorocului. Jocul a devenit mai atragator, caci riscul se dubla: oamenii puteau nu doar sa castige, dar sa si piarda, prin plata unor amenzi, ba chiar prin închisoare. Loteria încerca sa imite viata, asa cum e ea, cu bune si cu rele. Toate deciziile au început sa fie luate prin trageri la sorti. Loteria lua usor-usor chipul destinului. Pana acolo, încat a acaparat tot mai mult deciziile, întamplarea si, în cele din urma, viata si destinul Babiloniei. Din acel moment, Loteria a devenit atotputernica si secreta. Despre ea se putea spune orice. Ea era totul si nimic. Atunci, existenta ei a devenit mit. Babilonienii s-au daruit jocului* Una dintre dilemele cele mai disputate în perioada postdecembrista este: privatizam ori nu? Desi economistii au raspuns clar la aceasta problema, aratand ca, pentru mai multe motive, privatizarea este preferabila, politicienii se încapataneaza sa judece aceste probleme doctrinar si conjunctural, adica în termeni straini de problemele economice si sociale implicate. Un exemplu e dat de disputa privind privatizarea Companiei Nationale Loteria Romana SA (LN). Aceasta dilema capata aici diverse forme: privatizare vs. neprivatizare, privatizare partiala vs. privatizare totala, monopol (de stat sau privat) v