In locul frizeriei de cartier, acum a aparut o banca, in vreme ce alte banci au luat locul vechilor cofetarii, alimentare sau magazine de unelte. Agentii mici, cu unul sau doua ghisee si un automat, au impanzit periferia oraselor, iar expansiunea este departe de sfarsit. Locuitorii cartierelor marginase nu mai trebuie sa mearga in centru pentru a deschide un cont sau pentru a lua un credit. Dornice sa castige o cota cat mai mare pe piata de retail, bancile aduc acum ghiseul cat ma
In locul frizeriei de cartier, acum a aparut o banca, in vreme ce alte banci au luat locul vechilor cofetarii, alimentare sau magazine de unelte. Agentii mici, cu unul sau doua ghisee si un automat, au impanzit periferia oraselor, iar expansiunea este departe de sfarsit.
Locuitorii cartierelor marginase nu mai trebuie sa mearga in centru pentru a deschide un cont sau pentru a lua un credit. Dornice sa castige o cota cat mai mare pe piata de retail, bancile aduc acum ghiseul cat mai aproape de casa.
In momentul de fata, cu exceptia institutiilor care intra pentru prima data intr-un judet si trebuie sa deschida sucursale, aproape nimeni nu se mai gandeste sa construiasca sedii “mamut”, cat mai aproape de centru. Noul model este agentia sau punctul de lucru de mici dimensiuni, parte dintr-o retea care trebuie sa acopere cat mai multe cartiere. Deja, in Bucuresti si in orasele mari, aproape nu mai exista strada importanta pe care sa nu functioneze macar o banca.
Miza expansiunii fara precedent: piata persoanelor fizice, de unde bancile asteapta cele mai mari profituri in anii urmatori. In prezent, potrivit unui studiu realizat de UniCredit Group, avutia financiara a romanilor nu depaseste 19% din PIB, comparativ cu un nivel mediu de 53% in zona tarilor candidate sau care a