Cheltuielile din domeniul publicitatii vor creste cu 6% in 2006, la circa 430 miliarde dolari, in contextul desfasurarii Cupei Mondiale de fotbal. Alti factori ce vor contribui la aceasta evolutie sunt cresterea utilizarii reclamelor online si a dezvoltarii pietelor emergente, precum Brazilia si China, se arata intr-un raport al agentiei Zenith Optimedia remis Mediafax.
Publicitatea a reprezentat 0,96% din PIB mondial in 2005, iar Zenith previzioneaza o majorare a ponderii la 0,99% din PIB pana in 2008, ceea ce ar reprezenta prima crestere sustinuta din domeniu, dupa anul 2001.
De asemenea, ritmul de crestere a cheltuielilor de publicitate va fi peste rata de crestere a PIB mondial, intre anii 2006-2008. Cheltuielile din domeniu au totalizat 404,108 miliarde de dolari in 2005, iar previziunile pentru acest an plaseaza nivelul acestora la 429,373 miliarde de dolari. Pentru 2007, grupul estimeaza cheltuieli de 452,157 miliarde dolari la nivel mondial, iar pentru 2008, suma previzionata este de 476,276 miliarde dolari.
In America de Nord, cea mai mare piata de publicitate din lume, Zenith estimeaza o crestere de 5,2% in 2006, la 182,209 miliarde dolari, in comparatie cu 173,271 miliarde in 2005. Pentru anii 2007 si 2008, compania preconizeaza cresteri de 4,2%, respectiv 4%.
Cresterea pentru Europa este estimata la 4,2% in 2006, pana la nivelul de 113,010 miliarde dolari, fata de 108,448 miliarde in 2005. Zenith previzioneaza rate de dezvoltare de 4,2% si pentru urmatorii doi ani.
De asemenea, Zenith estimeaza ca in perioada 2005-2008 sase dintre primele 10 state, in functie de contributia la cresterea publicitatii, vor fi piete emergente: Brazilia, China, Indonezia, Mexic, Polonia si Rusia. Celelalte patru tari prezente in ierarhie vor fi Statele Unite, Japonia, Marea Britanie si Spania.
Cheltuielile din domeniul publicitatii vor