Consumatorii români de muzică se arată tot mai atraşi de cele mai recente oferte de playere portabile. Vedetele ultimelor luni, sunt, incontestabil, iPod-urile produse de Apple, companie care Consumatorii români de muzică se arată tot mai atraşi de cele mai recente oferte de playere portabile. Vedetele ultimelor luni, sunt, incontestabil, iPod-urile produse de Apple, companie care domină şi topul mondial al vânzărilor în acest domeniu. Vânzătorii şi distribuitorii de produse IT&C spun că iPod începe să se impună din ce în ce mai evident şi pe piaţa românească în rândul cumpărătorilor de playere portabile.
Analiştii Wall Street spun că Apple şi-a impus brandul iPod ca lider pe piaţa mondială de playere de muzică portabilă. Pentru 2006, volumul total al vânzărilor de iPod-uri este estimat la aproximativ 23,5 milioane de unităţi, în condiţiile în care numai în acest trimestru se aşteaptă ca Apple să livreze 10,5 milioane de unităţi iPod. Valoarea estimată iniţial de producător era de 8,5 până la 9,5 milioane de unităţi. Cea mai mare parte a cumpărătorilor de iPod-uri sunt tinerii, în special liceenii. Un sondaj efectuat recent a relevat faptul că Apple a început să fie cumpărat de consumatori tot mai tineri, acest lucru urmând să aducă beneficii companiei în următorii 10 ani, când actualii liceeni vor forma grupul-ţintă al companiilor de IT&C. Acelaşi sondaj a scos la iveală faptul că, în Statele Unite, 77 la sută din studenţi deţin un MP3 player, iar 74 la sută din aceştia şi-au cumpărat un iPod.
Cel mai căutat model, iPod 30GB black
Datorită succesului înregistrat de iPod, dar şi de software-ul pentru download de muzică iTunes, valoarea de piaţă a companiei Apple a crescut, ajungând din nou la cifra de 10 miliarde de dolari. "Vânzările de iPod-uri şi accesorii au înregistrat în 2005, faţă de 2004, o creştere de 1.100%. Estimăm ca în 2006 c