(Glowria.fr)
In copilarie a facut bani din vanzarea de fotografii cu Tom&Jerry. In facultate a construit terminale periferice pentru computere. Plecat din Romania acum 22 de ani, Mihai Crasneanu reprezinta prototipul investitorului de succes care a reusit sa speculeze o nisa pe piata franceza a inchirierilor de DVD-uri prin lansarea companiei Glowria.
Cu o cifra de afaceri ce va depasi 8 milioane de euro in 2006, Crasneanu a contribuit si la lansarea celui mai mare Internet Service Provider din America Latina si ia in calcul deschiderea unui centru de dezvoltare tehnologica in Romania. ( Foto: Mihai Crasneanu alaturi de Morgan Freeman)
Hotnews.ro: La ce varsta si cand ati plecat din Romania ?
Mihai Crasneanu: Am plecat in 1984 cu parintii, aveam 13 ani. Franta ne-a acordat azilul politic imediat, si am inceput o viata noua, de la zero, cu 200 de dolari in buzunar.
A fost o experienta determinanta pentru mine, care m-a "calit". Am invatat sa invat, sa ma adaptez si sa nu-mi fie teama de a lua totul de la inceput cand e nevoie.
Hotnews.ro: Cand ati luat prima data contact cu Internetul?
Mihai Crasneanu: Am facut o scoala de ingineri in informatica, ceea ce m-a pus in contact cu Internetul de la inceput. Utilizam email-ul inca din 1993, iar in 1994 am descoperit Mosaic, primul "browser" ca si primele site-uri. Epoca excitanta, dar nimeni nu pricepea ce se poate face cu asta si pana unde ar putea duce.
Hotnews.ro: Care a fost primul proiect bazat pe Internet pe care l-ati dezvoltat?
Mihai Crasneanu: In 1997 am lansat in Argentina unul dintre primele servicii de webmail gratuit din America Latina. Hotmail de abia se lansase si era cunoscut numai in Statele Unite iar Europa de abia il descoperise.
Mi s-a parut un concept fantastic pentru o regiune a globului unde lumea nu avea bani sa-si