Pictorul român Andrei Sorel, care s-a stabilit la Paris in urma cu 23 de ani, a vernisat o expozitie, sâmbata, 9 aprilie, in foaierul Teatrului National „Marin Sorescu“ din Craiova, inscriindu-se in programul manifestarilor pentru „Ziua Basarabiei si Bucovinei“. Este un artist atipic, contrazicându-i pe cei care incercau sa-l prezinte. Sorel vorbeste fluent vreo opt limbi straine, iar in limba româna uzeaza frecvent de perfectul simplu. Realmente, vorbeste olteneste, radacinile arborelui genealogic fiind infipte cam pe aici. Era cu palaria pe cap, vorbea despre Amza Pellea si, brusc, si-a amintit de Mihai Viteazul. Cu o iuteala de magician, Sorel si-a scos palaria, a inceput sa se inchine intr-un ritm infernal, pret de doua minute, dupa care a evocat personalitatea marelui voievod. Apoi, a translatat discutia pâna la „traco-dacul Spartacus“. Franta l-a asimilat, iar in lumea picturii este cunoscut ca fiind „pictorul francez Sorel“. A refuzat cetatenia americana, ramânând cu dubla cetatenie: franceza si româna. Sorel a absolvit Studii de Arte Frumoase si Arhitectura de Interior din Paris, este membru al Casei Artistilor din Paris, societar al Marelui Palat Paris, si a fost declarat „Personalitatea Anului in Arta din anul 1995“. „Sunt capabil sa ma bat cu toata lumea“ „Din când in când vin in România, pentru ca activitatea mea artistica este internationala. M-am dus la Paris ca sa-mi probez ca sunt capabil sa ma bat cu toata lumea. Acolo nu vin numai artistii francezi, ci si miliardarii in arta din America, care n-au curajul sa expuna la Paris. Am fost membru al «Maison de Paris» inca din 1979, inainte sa pun piciorul in Franta. Acolo i-am cunoscut pe Emil Cioran, un insingurat, pe Mircea Eliade, un boem“, a spus pictorul român. Sorel este unul dintre putinii artisti plastici ale caror lucrari se afla in colectiile Casei Albe, ale Vaticanului si ale Muzeului „Reagan“ d