Din nou scandal pe scena politica, iscat de trecerea Legii lustratiei prin cele doua Camere ale Parlamentului. O serie de politicieni, demnitari si inalti functionari vor trebui sa renunte la functii-cheie, altii nu vor mai avea dreptul sa candideze. Chestiunea e mai complicata decat pare.
Ieri, deputatul PSD Ion Stan spunea ca dosare fierbinti au fost clasificate de catre CSAT cu ani in urma pentru a proteja politicieni de frunte. In presa apare ca iminenta deconspirarea unui alt important personaj.
Daca mai avem in vedere numarul mare de servicii secrete si de angajati ai acestora pe mia de locuitori, observam cat de intesata este societatea romaneasca si acum, la 17 ani de la revolutie, de fosti securisti, de informatori, dar si de urmasii acestora. Chiar daca, in timp, serviciile ar fi trebuit sa evolueze, mentalitatile se pare ca au ramas aceleasi.
Interceptari de telefoane, filaje, dosare cat mai consistente, destinate in primul rand santajului si mai apoi, daca e cazul, respectarii legalitatii.
La cati sereisti avem si la cate rapoarte dau ei zilnic, ar fi trebuit sa fim una dintre tarile fruntase in ceea ce priveste legea si ordinea. Suntem, insa, la coada listei.
Atunci ce relevanta au rapoartele serviciilor, pentru ce sunt platiti nenumaratii lucratori ai acestora? Pur si simplu, cum spuneam, pentru a face dosare, care mai apoi sa fie puse la dispozitia potentatilor zilei, ori pentru a-si amuti adversarii politici, ori pentru a-si cumpara libertatea, in caz ca li se pregateste ceva.
Nu s-a schimbat nimic de 17 ani. Imediat dupa revolutie, ieseau la iveala dosarele unor ziaristi incomozi sau ale unor personaje importante devenite indezirabile pentru o tabara ori alta, acum la fel.
Presedintele e acuzat ca a colaborat cu Securitatea si brusc apar documentele originale de la MApN