In toate cele sase firme care activeaza in grupul Ogilvy din Romania, actionar este WPP, un grup de comunicare mondial. WPP e prezent, indirect, prin mai multe companii inregistrate in Olanda, Cipru si Marea Britanie.
Timp de aproape un deceniu, Ogilvy s-a confundat, in Romania, cu Mihaela Nicola si Zoltan Szigeti, doi oameni cu vechi, state in publicitatea autohtona. La inceputul anului trecut, ei au fost debarcati din fruntea grupului. Dar sa lasam trecutul sa se odihneasca (fara sa-l uitam!) si sa vorbim despre prezent.
Grupul este condus de Manuela Necula, care este in acelasi timp head of country group si managing director al agentiei Ogilvy&Mather Advertising. sase firme opereaza sub palaria Ogilvy: agentia de publicitate Ogilvy&Mather, 141 Romania, Ogilvy PR, Mindshare, Media Insight si Ogilvyone.
Aceasta din urma a fost "ridicata" pe scheletul firmei Red Cell, cumparata la nivel mondial de reteaua internationala Ogilvy. Anul trecut, in Romania, agentiile Red Cell si 141 au trecut sub umbrela grupului Ogilvy, dupa ce retelele lor fusesera cumparate. De retinut, ca Ogilvy face parte din grupul mondial de comunicare WPP.
Din aceeasi "familie" mai fac parte si retelele Grey, Scala JWT si Young&Rubicam.
Dar sa revenim in Romania. Din prima privire aruncata asupra actionariatului celor sase firme, se observa ca acestea sunt detinute de companii inregistrate in Olanda, Cipru (paradisuri fiscale) si Marea Britanie. Crystal Palace si Berkeley Square sunt 100% proprietatea grupului mondial WPP.
WPP este majoritar in off-shore-ul Pelerdon (actionar la Ogilvyone), dar indirect, printr-o alta companie olandeza, Chafma (si aceasta actionar la 141).
Actionarii Ogilvy nu au impartit niciun procent cu vreun actionar roman, asa cum s-a intamplat la alte "case mari": McCann, Leo Burnett, Lowe sau