Sunt doua concepte diferite. si ideile creative sunt altele. Dar felul in care a fost ilustrat Borsec trimite cu gandul la reclama Levi’s.
Doi tineri, un baiat si-o fata, alearga ca niste bezmetici. Nimic nu le sta in cale, nici peretii prin care trec ca niste buldozere. Cursa pare sa nu se mai termine. La un moment dat, zidurile se sfarsesc, si cei doi ajung intr-o padure. Dar nu se opresc nici in acest peisaj. Oricat de talentat ai fi in a povesti, nu poti sa egalezi dramatismul, tensiunea si forta acestui spot publicitar.
Este un spot realizat pentru marca de blugi Levi’s. Bijuteria a intrat in panoplia spoturilor clasice din lume. Mai mult, ca orice "opera" celebra, a ajuns sa fie si parodiata. Spotul comunica in fapt, metaforic, desigur, libertatea de miscare nemarginita si dorinta de a sparge orice bariere. Atribute pe care ti le asigura blugii Levi’s.
Trei tineri, doi baieti si-o fata, alearga aiurea prin padure. Fac niste salturi ca niste canguri supradotati. Este o goana nebuna, nu se stie pe cine urmaresc. La un moment, dat se opresc sa-si traga sufletul pe o banca. (De unde banca intr-o padure? Poate era un parc natural, ma rog!) Pe banca, toti trei sunt aratati cum beau cate o sticla de apa minerala Borsec.
(De unde aparusera sticlele? Erau sub banca, le tineau in buzunare? Metafora, metafora, dar trebuie sa aiba si asta o logica!) Dupa ce beau cu pofta, tinerii pornesc iar in goana nebuna si urca cu usurinta o cascada. Apare sticla Borsec in prim-plan, cu sloganul: Izvor de energie. Asadar, mesajul spotului, daca bei Borsec, ai mai multa energie. (Parca am mai auzit undeva chestia asta!)
Cand am vazut prima data spotul pentru Borsec, realizat de agentia Grey Worldwide, ne-am dus imediat cu gandul la celebrul spot pentru Levi’s. Aceeasi impresie ne-au impartasit-o si alti publicitari (de diferite