După ce ani de zile piaţa auto second-hand a avut o evoluţie haotică, integrarea şi interesele producătorilor contribuie la structurarea acesteia. Eliminarea barierelor vamale şi accesul la o După ce ani de zile piaţa auto second-hand a avut o evoluţie haotică, integrarea şi interesele producătorilor contribuie la structurarea acesteia. Eliminarea barierelor vamale şi accesul la o piaţă unică, corelate cu diferenţa dintre vârsta parcurilor auto din vestul Europei (34 ani), şi din România (13,5 ani) vor crea un efect de echilibrare care ar putea aduce în ţară sute de mii de maşini vechi. Importurile de maşini second-hand este de aşteptat să taie o felie din piaţa maşinilor noi, mai ales a celor ieftine. Ministerul Mediului pregăteşte un sistem legislativ de apărare, care are în vedere principiul suprataxării poluării: cine poluează mai mult să plătească mai mult. Nicolas Ianculescu, directorul general Renault Nissan România, consideră că, până acum, piaţa second-hand a fost complet haotică: "O maşină poate fi vândută de oricine: de proprietarul ei, de un intermediar, de un specialist de maşini second-hand sau de un dealer de marcă". Conform datelor APIA, în 2005 au fost importate circa 85.000 de maşini second-hand, un volum mult mai mare decât în 2004 şi 2003, cu o rată de creştere peste cea a pieţei autovehiculelor noi. Brent Valmar, preşedintele APIA, apreciază că "volumele importate au crescut din aceleaşi motive ca şi pentru autovehiculele noi (cota unică de impozitare, accesul la credite etc.). A mai existat o motivaţie suplimentară legată şi de faptul că vehiculele Euro3, disponibile spre a fi importate, au fost, în 2005, mai vechi cu un an decât în 2004 şi, în consecinţă, mai ieftine". Deocamdată în expectativă, piaţa second-hand s-ar putea echilibra în circa 23 ani, consideră preşedintele Renault Nissan, când o maşină va fi vândută ori de proprietar prin an