Grila comica e de mare impact, dupa cum demonstreaza premiile de la festivalurile internationale unde au fost premiate mai ales spoturile amuzante. Majoritatea deciziilor de cumparare sunt luate de catre femei. Dar privind la cele cateva spoturi de la noi, care merita luate ca reper si in care umorul face parte din reteta (MTv-Porcul, Nebunul-Altex), avem sentimentul ca au fost facute de barbati pentru barbati.
Pentru ca umorul este un ingredient deloc neglijabil in "reteta" unui spot de succes si pentru ca femeile reprezinta un target cu greutate in industria comunicarii, reteaua JWT a realizat un amplu studiu, la nivel global, prin care si-a propus sa detecteze particularitatile universale, general umane ale umorului feminin. Oameni obisnuiti si experti si-au exprimat opiniile legate de acest subiect.
VENUS/MARTE. Profesorul John Morreall, presedinte al Societatii Internationale de Studiu al Umorului, autor al cartii "Sa luam rasul in serios", vine cu o perspectiva antropologica asupra modului in care se raporteaza cele doua sexe la umor, si care cunoaste diferente sensibile. In timp ce umorul masculin este competitiv si combativ, umorul feminin are mai degraba rolul de a crea o anumita atmosfera si de a deveni un element liant al grupului, de a facilita relationarea. Femeile isi exploateaza intr-un context umoristic slabiciunile, in loc sa le mascheze ori sa incerce sa-si indrepte tirul umoristic spre o alta persoana, asa cum li se intampla barbatilor. In loc sa-si spuna : "Bine ca nu mi s-a intamplat mie", femeile isi spun mai degraba: "Dar daca mi se intampla mie?", atitudine explicata prin capacitatea lor naturala de empatie. Umorul pe care femeile de pretutindeni il gusta are mai degraba aspectul unor mici povesti de viata. Publicul feminin este mult mai putin sensibil la gag-uri, bancuri ori poante. Umorul de situatie, care rezulta dintr-o inadapt