Intr-o tara in care toate institutiile statului se descurca la limita subzistentei, pare de domeniul incredibilului sa ai chiar sub nasul tau o avere de cateva zeci de milioane de euro si sa refuzi cu obstinatie sa o valorifici. Este cazul Inspectoratului Judetean al Politiei de Frontiera Constanta, unul dintre cele mai importante din tara si viitoarea granita de est a Uniunii Europene.
Din motive necunoscute, care tin mai degraba de o mentalitate invechita decat de rea intentie, Politia de Frontiera constanteana nu este lasata sa-si valorifice bunuri a caror valoare depaseste cu mult 10 milioane euro. Sute de masini care zac nefolosite in parcarea Inspectoratului, patru nave de patrulare sunt date la casat si peste zece hectare de teren intravilan sunt lasate in paragina.
Numai rablele din parcul auto al IJPF valoreaza peste 500.000 euro la fier vechi, dupa cum a declarat in exclusivitate pentru „Replica" seful Politiei de Frontiera Constanta, comisarul Adrian Toba. Dar cei de la Bucuresti nu-l lasa sa le vanda. Seful IJPF da din umeri, nu are nici el vreo explicatie pentru refuzul celor de la Bucuresti.
Iar exemplul celor aproape trei sute de masini este unul minor. Comisarul Toba ne-a povestit si despre cele patru vedete de patrulare, care daca ar mai fi lasate la apa s-ar scufunda aproape instantaneu, avand o vechime in „campul" muncii de peste 50 de ani.
O astfel de nava cantareste in jur de 120 de tone, doar fierul vechi adunat de la cele patru vedete valorand peste 2,1 miliarde lei, fara a mai pune la socoteala aluminiul si celelalte metale componente, mult mai scumpe.
Cel mai delicat exemplu este insa cel al terenurilor in paragina, foste cazarmi dezafectate sau pur si simplu spatii ale IJPF care nu au efectiv nici o utilitate, hectar