Strainii care au ajuns in Romania nu au rezistat in fata unui paharel de horinca maramuresana sau a unui bulz cu branza de burduf, ducand cu ei amintirea unei Romanii pline de savoare. Ar putea acestea cuceri piata occidentala ca brand? Probabil, daca romanii ar fi mai agresivi si mai insistenti in promovarea lor, apreciaza expertii. Cu ce produse se poate asocia Romania?
Specialistii guvernamentali sau din mediul privat nominalizeaza cultura, IT-ul, mobila, textilele, vinurile si produsele alimentare ca domenii importante pentru realizarea unor produse romanesti cu un brand puternic in afara granitelor, scrie Rompres.
�Cand vine vorba de imaginea Romaniei, apare un mare semn de intrebare. Romania e un mare zero, porneste cu o farfurie curata, in schimb, si e bine ca nu are o imagine negativa�, declara anul trecut Jack Trout, un �guru� al marketingului mondial.
� � � �
In opinia lui Iuliu Winkler, ministrul delegat pentru comertul exterior, un produs de export, relativ cunoscut, este vinul. 'Acum, este adevarat, nu constituie o mare afacere, dar are potential '. Pe de alta parte, numarul mare de romani specialisti in IT care s-au raspandit in lumea larga arata ca si acest domeniu are o imagine deosebita in afara tarii.
� � � �
'Ne-am putea face o marca din acest domeniu', este de parere ministrul Winkler. Sursa eventualelor diferente trebuie cautata in viziune si expertiza, nu intr-un specific local. in acest moment, pretul redus este cea mai importanta caracteristica a unei parti importante din IT-ul exportat. Cu toate acestea, nu se exporta produse proaste, pentru ca in IT exigenta clientului e maxima.
Cititorii Wall-Street prefera masina si banca
Produsele IT romanesti sunt cel putin egale calitativ cu cele de pe pietele externe, dar au preturi mici in incercarea de a supravietui pe pietele externe. Dar, fara o s