Romania este ultimul stat european cu o legislatie rutiera adoptata in urma cu mai mult de 35 de ani, motiv pentru care din 2002 se fac eforturi pentru alinierea normelor de circulatie la standardele Uniunii Europene.
Forma finala a noului Cod rutier a fost aprobata la inceputul acestei luni si urmeaza sa intre in vigoare dupa 6 luni. Asadar, din septembrie, soferii se vor supune unor noi reguli de circulatie. Tot din septembrie, vitezomanii ar putea sa-si ia "adio" de la amenzi, deoarece pot instala in autoturism detectoare de radar care sa ii avertizeze.
Este insa interzisa "detinerea, montarea sau folosirea pe autovehicule a sistemelor care perturba buna functionare a dispozitivelor de supraveghere a traficului", adica aparatele antiradar. O alta modificare se refera la retinerea certificatului de inmatriculare si retragerea placutelor cu numarul de inmatriculare, in cazul in care proprietarul nu are asigurarea de raspundere civila obligatorie. Daca detinatorul vehiculului nu face dovada asigurarii acestuia, dupa 30 de zile de la data aplicarii masurii amintite, Politia Rutiera dispune radierea din evidenta", ne-a declarat comisar-sef Nina Badea, jurist in cadrul Directiei Politiei Rutiere.
Acumulare a 15 puncte de penalizare atrage dupa sine sustinerea unui nou examen pentru conducatorii auto carora li se suspenda permisul dupa ce au comis abateri repetate intr-un interval de 6 luni. Si medicii de familie au responsabilitati incluse in noul Cod rutier.
Ei sunt obligati sa anunte Politia atunci cand constata ca unii pacienti sufera de afectiuni care ii fac inapti sa conduca pe drumurile publice.
Daca acestia nu se conformeaza, iar respectivul pacient comite un accident rutier, medicul va raspunde penal.
Romania este ultimul stat european cu o legislatie rutiera adoptata in urma cu mai mult de 35 de ani, motiv pentru care di