Festivalul Ibero-american de Teatru din Bogotá a fost creat în 1988 de Fanny Mikey şi Ramiro Osorio, celebrând astfel 450 de ani de la fondarea capitalei columbiene. Încă de la prima sa ediţie, sub deviza Un suflet - Columbia, festivalul a devenit o aventură culturală; a dovedit că prin diversitatea genurilor şi tendinţelor artelor scenice, popoarele pot găsi un limbaj comun.
În martie 2005, doamna Fanny Mikey şi asistenta ei, Ana Marta, se aflau într-un periplu european; după Spania, Serbia şi Ungaria s-au oprit la Bucureşti, cu intenţia de a vedea un nou spectacol semnat de Alexandru Darie. Pe regizorul român îl cunoşteau deja din ediţiile anterioare, când fusese prezent la Bogotá cu Visul unei nopţi de vară (1992), Iulius Caesar (1996), Anatomie. Titus. Căderea Romei (2004) şi, de fiecare dată, impresionase plăcut publicul columbian. Alegerea directoarei Festivalului s-a numit de astă dată Triumful dragostei de Marivaux.
Ne familiarizăm repede cu oraşul, suntem cazaţi în zona nordică a Bogotei, pe Carrera Cien, la Hotelul Cosmos, nu departe de Teatrul La Castellana, unde urmează să dăm cele cinci reprezentaţii în următoarele zile. Oraşul, cu o populaţie de peste 6 milioane de locuitori, e situat pe Cordiliera orientală a Anzilor, la o altitudine de 2.650 metri; clima e primăvăratică, iar vegetaţia e generoasă de-a lungul întregului an. Împărţită în patru zone şi înconjurată de munţi, în vârful cărora se află Sanctuarul Monserrate, capitala nu şi-a numit străzile, ci le-a numerotat; astfel ,carreras" sunt străzile paralele cu munţii, de la sud la nord, fiind traversate perpendicular de ,calles", numerotate dinspre est spre vest.
Fiind invitaţi la începutul Festivalului, am avut şansa să participăm la deschiderea ediţiei jubiliare; peste un milion de oameni au asistat la parada oferită de artişti, muzicieni, dansatori şi mimi