O vorba, nu stiu cit de veche, zice ca reclama este sufletul comertului. Adica negustoria nu e negustorie adevarata fara gura mare si vorba zemoasa a comersantului. Negustorul isi lauda marfa din rasputeri (dar se lauda si pe sine). El incearca sa-l incinte pe client, sa-i amorteasca vigilenta, sa-l hipnotizeze. Clientul asculta, intii de toate, un amplu poem laudativ si abia intr-un final hotaraste sa cumpere. Iasii anilor '30 confirma cu asupra de masura acest venerabil adevar. Din cartile de evocare, redactate in acei ani despre orasul nostru, am ales, iata, o serie de "anunturi promotionale", dar si de amanunte. Pentru pitorescul lor remarcabil, se intelege… Voi incepe cu un anunt al vestitilor frizeri din strada Lapusneanu 2 (fratii Ionescu), care se pretind "specialisti in taiatul parului si a(l) barbei". Ei "aranjeaza sprincenele" (sic!) si pun pe moate parul damelor in scopul de a obtine "ondulatiuni permanente". Atelierul de coafura e ilustrat, zice anuntul, de cei mai buni absolventi ai Scolii Dorthaimer din Bucuresti. Frizerii nostri practica, desigur, "preturi exceptional de modeste". Serviciul este "constiincios si higienic". Proprietarul manufacturii de luminari de ceara si parafina, "Regina albinelor", din strada Sfintul Lazar, Ioan N. Haraga, "specialist in industria luminarilor", da in presa vremii urmatorul anunt "promotional" (respect cu sfintenie grafia autorului): "In interesul tuturor bunilor crestini si pentru apararea sfintelor biserici de fumul dezastruos al luminarilor de parafina facute de orice exploatator in voia intimplarii, cit si pentru apararea sanatatii fiecaruia dintre noi, recomandam tuturor a intrebuinta la orice serviciu religios, cit si in casa, luminarile cele mai bune si mai curate din fabrica noastra. Asortat in permanenta cu luminari de cununie si botezuri, ornate in cele mai frumoase modele moderne. De asemeni, (la atelier)