Banii pe care Primaria Arad i-a pus deoparte, in acest an, pentru a asigura intretinerea orasului, reprezinta aproape un sfert din veniturile pe care municipalitatea le incaseaza din impozite si taxe. Cele 24.721.000 RON, ce vor fi folosite pentru drumuri, iluminat, canalizare, salubrizare stradala sau gospodarire comunala, reprezinta doar o infima parte din sumele pe care cetatenii le platesc ca dari la stat, prin taxe si impozite locale. Iluminatul public va "consuma" o importanta felie din fondurile de intretinere, respectiv 4.856.000 RON. Cu salubrizarea stradala, adica maturat manual si mecanizat al carosabilului, spalatul strazilor si al trotuarelor, golirea cosurilor de gunoi, vor fi cheltuite circa 3.800.000 RON. Pentru lucrarile de intretinere a retelei de colectare a apelor pluviale pe raza municipiului s-a alocat un milion de lei noi. Cu intretinerea spatiilor verzi, a mobilierului urban, a locurilor de joaca, a fantanilor arteziene, precum si cu plantarea de flori si arbori se va cheltui 2.690.000 RON. Investitiile majore in infrastructura programate pentru acest an lasa bugetul local cu doar minimul necesar pentru alte activitati. Primaria isi poate permite sa cheltuiasca sumele indicate mai sus si multe altele pentru ca veniturile proprii, in suma de 1.200 milioane RON, vor fi mai mari cu aproximativ 10 la suta fata de prevederile facute in 2005. Cresterea se datoreaza indexarii cu rata inflatiei a impozitelor si taxelor locale pe anul 2006, pe de o parte, si incasarii, anul trecut, de venituri suplimentare fata de bugetul final pe acest an, pe de alta parte. Impozitelor, taxelor locale si chiriilor li se adauga, ca venit pe care Primaria il poate folosi in acest an, banii pusi deoparte in 2005. Potrivit primarului municipiului, Gheorghe Falca, este vorba de 240 de milioane RON, suma care a fost cuprinsa la fondul de rulment. Potrivit proiectului d