Renegocierea contractului cu Bechtel a durat mai putin decat a fost nevoie pentru semnarea lui, perioada necesara, conform unor specialisti, justificarii onorariului de circa 700.000 de euro acordat juristului care a reprezentat partea romana.
Economia de 126 milioane euro anuntata de minister se dovedeste, la o privire mai atenta, praf in ochi, in conditiile in care pretul unitar a ramas batut in cuie si in forma noua a contractului. Partea romana a castigat o batalie, dar va pierde cu siguranta razboiul.
Controversatul contract de executie a autostrazii „Transilvania" a fost facut public de catre Ministerul Transporturilor. Nu au intrat in acelasi regim anexele, care continua sa ramana confidentiale, asa cum a ramas si vechiul contract, in cazul in care cineva ar intentiona sa faca vreo comparatie.
Ideea de baza a renegocierii contractului cu firma americana Bechtel este aceea ca in noua forma se respecta in intregime legislatia romaneasca si ca, de isteti ce am fost, noi, romanii, am reusit sa facem o economie de 126 milioane euro.
Americanii, care au acceptat modificarile inca din toamna anului trecut, ne lasa sa ne amagim, pentru ca la finalul constructiei sa ne taxeze pentru toate intarzierile de pana acum. Asa au facut si cu croatii. Deocamdata, reprezentantii Bechtel se abtin de la orice comentarii, singura lor grija fiind momentul in care le intra banii in cont pentru a reincepe lucrarile. Noi putem sa ne batem cu pumnul in piept.
Cand avans, cand imprumut
De unde vine mult trambitata economie o stie numai ministerul sau avocatul care a renegociat contractul si care, din surse confidentiale, am aflat ca ar fi incasat vreo 700.000 de euro. Asta in conditiile in care avocatii care au negociat vechiul contract au beneficiat de un comision de succes de aproape 5 milioane de dolari. Dar sa revenim l