obţinerea titlului de conferenţiar universitar, profesor universitar şi cercetător ştiinţific, gradul I sau II. Astfel, înglodarea mediului academic în mlaştina mediocrităţii şi a obţinerea titlului de conferenţiar universitar, profesor universitar şi cercetător ştiinţific, gradul I sau II. Astfel, înglodarea mediului academic în mlaştina mediocrităţii şi a imposturii continuă. Ministrul Hărdău se codeşte şi spune cu jumătate de gură că n-a avut încotro, întrucât guvernul din care face parte s-a angajat prin acord scris să facă aceste modificări. Într-adevăr, printre condiţiile de stingere a grevei din noiembrie, sindicaliştii din educaţie au vârât şi revendicarea legată de uşurarea procedurii de obţinere a titlurilor universitare, dar, cu siguranţă, nu pentru asta cadrele didactice i-au băgat pe elevi şi pe studenţi într-o vacanţă forţată de aproape o lună de zile, nu pentru asta au ieşit pe străzi şi au făcut greva foamei.
Principalele revendicări ale dascălilor nu au primit răspuns. Proiectele de investiţii în educaţie au rămas tot proiecte, restanţele de la salariile calculate greşit întârzie, proiectul de lege a salarizării personalului bugetar, cu referiri explicite la angajaţii din educaţie, nu e gata, deşi premierul Tăriceanu, vicepremierii Pogea şi Marko Bela, miniştrii Vlădescu, Barbu şi Hărdău au iscălit cu stilourile proprii că termenul-limită trebuia să fie 15 aprilie. Nimeni nu este în stare să le spună profesorilor când va fi gata această lege, de care sistemul de învăţământ are atâta nevoie pentru a-i atrage pe tinerii de valoare la catedră şi pentru a creşte în calitate procesul instructiv-educativ. Reglementarea prin lege a salariilor din învăţământ, cumulată cu un set de criterii serioase de acordare a gradelor didactice şi a titlurilor universitare ar rezolva în bună parte criza din şcoli şi universităţi, l-ar face pe dascăl mai responsabil