Vechiul contract dintre Statul Roman si compania americana Bechtel, pentru constructia autostrazii, va fi scos de la naftalina, dupa ce deputatul clujean Horea Uioreanu (PNL) a pregatit o interpelare de la tribuna Parlamentului, in care ii cere ministrului Transporturilor, Gheorghe Dobre, desecretizarea contractului.
Interpelarea va fi lansata astazi, la zece zile dupa ce contractul renegociat a fost facut public, si la exact doua saptamani dupa asigurarea finantarii lucrarilor.
La doua saptamani de la semnarea acordului de imprumut intre Ministerul Finantelor Publice si Raiffeisen ZentralBank Ostereich si Calyon Corporate pentru finantarea lucrarilor la autostrada, compania Bechtel nu a primit inca nici un euro in cont.
‘‘Promisiunea e ca atunci cand conditiile contractuale vor fi indeplinite sa primim si banii. Eu sper ca in doua saptamani sa-i primim’‘, a declarat purtatorul de cuvant al Bechtel, Bogdan Sgarcitu. Pana cand nu exista finantare directa, lucrarile la autostrada raman in conservare.
Primii 118 de kilometri de autostrada sunt reprezentati de doua tronsoane: Campia Turzii – Gilau si Suplacu de Barcau – Bors. S-a lucrat simultan la ambele tronsoane, pana la stoparea lucrarilor in iunie anul trecut.
Merita precizat ca transparenta in ce priveste relatiile contractuale cu compania Bechtel Inc., a ministrului Transporturilor, Gheorghe Dobre, s-a oprit doar la publicarea noului contract, fara a face publice si anexele sau textul vechiului contract, pentru comparatii.
Deputatul liberal Horea Uioreanu a lansat ieri o noua serie de acuzatii la adresa lui Dobre, caruia i-a criticat in mai multe randuri competenta in ce priveste administrarea portofoliului ministerial.
@N