Febra cumpărării de calculatoare portabile, care i-a cuprins pe români începând cu 2005, se va menţine şi în 2006. Dacă anul trecut vânzările au avut creşteri spectaculoase, însumând un Febra cumpărării de calculatoare portabile, care i-a cuprins pe români începând cu 2005, se va menţine şi în 2006. Dacă anul trecut vânzările au avut creşteri spectaculoase, însumând un număr total de 92.000 de unităţi, pentru anul curent se preconizează depăşirea cifrei de 140.000 de laptopuri vândute. Specialiştii pieţei IT estimează că, în 2006, vom avea o piaţă autohtonă de laptopuri de aproximativ 140 milioane de euro.
"Estimăm că într-un termen relativ scurt, de câteva luni sau cel mult un an, piaţa de laptopuri va ajunge să depăşească ca cifră de afaceri piaţa calculatoarelor personale de tip desktop", susţine Liviu Taloi, reprezentant eMag, portal specializat pe vânzări de IT&C. Achiziţiile prin intermediul magazinelor virtuale au înregistrat, de altfel, în ultimul an, creşteri semnificative. "În martie 2006, am vândut câteva sute de bucăţi de laptopuri, de două ori mai mult decât în aceeaşi lună a anului trecut", mai spune Taloi. Cel mai bine vândute laptopuri sunt, în cazul persoanelor fizice, cele ce oferă o echipare de bază la preţuri mici. "Jumătate din clienţii noştri sunt foarte sensibili la preţ, ei aleg, de regulă, cel mai ieftin produs", explică Octavian Jeleş, director de vânzări Oktal Computers. În cazul companiilor, cele mai achiziţionate sisteme portabile sunt cele mai performante, care pot îndeplini funcţia de birou mobil, categorie cu un preţ mediu începând de la 5.000 RON.
Lider de piaţa, Fujitsu Siemens
Piaţa autohtonă de laptopuri este dominată de Fujitsu Siemens, care are o cotă de piaţă de 21,5 la sută conform ultimului studiu IDC. "Faţă de 2004, anul trecut am vândut cu 133,4 la sută mai multe laptopuri, adică 19.889 de unităţi