Asociatia �Berarii Romaniei� anunta continuarea trendului din 2005, in ceea ce priveste consumul de bere in sezonul rece.
Membrii asociatiei � Brau Union Romania, Interbrew Romania, United Romanian Breweries Bereprod Romania si Ursus Breweries � sunt bucurosi sa anunte un volum de 1,856 milioane hectolitri adica 185.600.000 litri de bere vanduti in primul trimestru al anului 2006.
Comparativ cu primul trimestru al anului 2005, cresterea este de 16%.
Cresterea cu adevarat notabila este cea a lunii februarie 2006 cand, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005, �the big four� au inregistrat o crestere a vanzarilor cu 28%.
Cresterea medie a pietei a fost de aproximativ 11%, cu peste 2,5 milioane hectolitri vanduti.
PET-ul devine tot mai popular
Acest trend ascendent poate fi explicat prin cresterea in continuare a popularitatii PET-ului, �dar realitatea este mai complexa. De fapt, berea si-a castigat locul pe masa romanilor in toate ocaziile festive, mai ales de sarbatori� , declara Constantin Bratu, director general al �Berarilor Romaniei�.
Una peste alta, din datele de mai sus putem trage concluzia ca romanii nu mai au nevoie de zile calduroase, de nisip si terase pentru a consuma bere, ci pur si simplu de bere buna.
"Piata berii va creste in acelasi ritm ca in anul precedent cu circa trei - patru la suta, insa cresterea va putea fi diferita in functie de vreme", a declarat, pentru Rompres, directorul de marketing United Romanian Breweries Bereprod URBB, Catalin Ignat.
Piata autohtona a berii este dominata de Brau Union - cota de piata de 27 la suta, Ursus 22 la suta, Interbrew 21 la suta si Tuborg 8,5 la suta.
In Romania, consumul de bere se ridica la circa 63 de litri de persoana, mai putin fata de unguri, polonezi - 77 litri pe cap de locuitor pe an sau cehi - 161 de litri pe cap de locuitor.