Recenta analiza a ACEA referitoare la inmatricularile de masini noi in tarile europene a inclus 23 de state ale Uniunii Europene, fara Malta si Cipru, precum si tarile care fac parte din Tratatul European de Liber Schimb (EFTA), Norvegia, Elvetia si Islanda. Cota de piata a Dacia in primele trei luni a crescut la 0,3%, de la 0,1% in primul trimestru din 2005.
In luna martie, au fost inmatriculate in statele mentionate 4.247 automobile Dacia, comparativ cu 1.126 unitati in perioada similara din 2005, iar cota de piata a urcat de la 0,1% la 0,2%.
Numarul total de autoturisme noi inmatriculate in regiunea mentionata a fost de 4,13 milioane in primul trimestru, cu 3,2% peste nivelul din 2005.
Grupul Renault a consemnat o scadere de 9,2%, la 362.833 unitati, iar cota de piata s-a redus de la 10% la 8,8%. Cele mai bune rezultate au fost obtinute de marcile grupurilor Volkswagen si Fiat, cu 783.818 inmatriculari, in crestere cu 12,5%, respectiv 327.688, cu un avans de 16,7%.
In functie de cota de piata, primele locuri au fost ocupate de grupul Volkswagen - 19%, Peugeot-Citroën - 13,7% si Ford - 11%. In ceea ce priveste vechile state ale UE, inainte de extinderea din mai 2004, si tarile EFTA, numarul de automobile Dacia inmatriculate in primul trimestru a fost de 9.586 unitati, fata de 136 in perioada similara din 2005.
Principalul model al Dacia este Logan, lansat in septembrie 2004 in Romania. Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a anuntat initial ca automobilul va fi destinat in special pietelor in curs de dezvoltare, dar a decis in vara anului 2005 sa inceapa comercializarea Logan si in statele vest-europene.
Recenta analiza a ACEA referitoare la inmatricularile de masini noi in tarile europene a inclus 23 de state ale Uniunii Europene, fara Malta si Cipru, precum si tarile care fac parte din Tratatul European de Liber Schimb (