- O noua inventiefiscala: autovehiculele comerciale vor fi impozitate ca masini de lux si le va fi aplicata o taxa de timbru care se ridica la peste 1.000 de euro pentru fiecare utilitara noua importata
- Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile considera decizia drept un abuz
- Importatorii si utilizatorii de autovehicule prognozeaza severe pierderi in afacerile lor
Autoritatile au hotarat introducerea autovehiculelor comerciale noi in categoria obiectelor de lux si impunerea taxei de timbru cu o valoare de cel putin 1.000 euro per vehicul. "Contrar promisiunilor guvernantilor romani de reducere a fiscalitatii, transportatorii rutieri primesc inca o lovitura de natura economica prin introducerea autovehiculelor comerciale noi in categoria obiectelor de lux si impunerea taxei de timbru cu o valoare de cel putin 1.000 euro/vehicul", se arata intr-un comunicat al Federatiei Operatorilor Rutieri de Transport.
Acesta considera aceasta taxa drept aberanta, aceasta demasca demagogia politicilor guvernamentale ce are un singur scop: colectarea de cat mai multe taxe pentru a fi impartite "grupurilor de interese" partenere prin achizitii publice. FORT solicita amendarea Legii 366/2001 in conformitate cu prevederile europene, care prevad reduceri de taxe pentru transportatorii rutieri ce achizitioneaza autovehicule noi, si cu angajamentele Romaniei asumate in fata Uniunii Europene.
"In Capitolul 9, Politica in domeniul Transporturilor (Conferinta interguvernamentala pentru aderarea la Uniunea Europeana) tara noastra se obliga sa adopte un "act normativ prin care se vor stabili masuri de stimulare a operatorilor care scot din uz vehiculele vechi sau poluante", incheie comunicatul.
Statul isi taie craca de sub picioare
"Aceasta taxa era valabila pentru autoturismele de lu