Cunoscutul producator de mezeluri a ales sa arate publicului romanesc chiar modalitatea in care fabrica mezelurile si nu sa se ascunda in spatele unei metafore, care de cele mai multe ori este departe de realitate.
Obisnuiti cu imaginile de la jurnalele de stiri cu responsabili ai Oficiului pentru Protectia Consumatorilor dand buzna in tot soiul de fabrici mizere de mezeluri, intr-o industrie cu o imagine stirbita, initiativa Salonta este una curajoasa. Ce-i drept, demersul este dublat de experienta, traditie si calitatea mezelurilor cunoscutului producator al salamului de Sibiu.
"In momentul in care vezi fabrica, asculti povestile oamenilor care au prins evolutia aici, ii vezi cum isi ascund parul sub sepci, constati grija directorului tehnic cu cipicii - va rog, puneti-va cipicii, nu intrati asa - te uiti la inoxurile pastrate in perfecta stare din '70 pana acum, vezi curatenia impecabila, incerci sa detectezi vreun miros dubios dar nu reusesti, iti dai seama ca produsele care ies din fabrica nu au nevoie de artificii ca sa fie vandute, de false povesti in spate, ci de adevar", spun responsabilii din echipa CapNext, care au realizat spotul Salonta., difuzat de toate posturile tv. Pentru a pastra imaginea veritabila, actorii au fost chiar muncitorii si nimic din ce exista in spot nu a fost adus special pentru filmare. De 30 de ani Salonta produce numai mezeluri premium din categoria crud-uscate. Procesul de productie este foarte laborios si dureaza la cele mai sofisticate dintre mezeluri si cate 80 de zile.
Majoritatea operatiunilor sunt facute manual, pentru ca, vorba muncitorilor, nici o masina nu poate alege carnea de pe carcasa mai bine ca mana omului.
Dar exista si tehnica ultramoderna - computere care urmaresc viteza de uscare, umiditatea si temperatura mezelurilor din camerele de maturare. "Cand a vazut cum arata fabrica, regizorul i