Compania Nokia, cel mai mare producator mondial de telefoane mobile, a raportat vanzari de 9.5 miliarde de euro in primul trimestru al anului, cu 29% mai mult decat in perioada similara a anului 2005. Profitul net al companiei a crescut cu 21% pana la valoarea de 1.04 miliarde de dolari.
Jorma Ollila, presedintele grupului finlandez a declarat ca portofoliul diversificat de produse si cererea tot mai mare, sunt cei mai importanti factori care au contribuit la aceasta crestere a vanzarilor. Cea mai mare pondere in totalul vanzarilor au avut-o telefoanele mobile, urmate de produsele multi-media si echipamentele pentru retele.
"Estimam pentru acest an o crestere de 15% a volumelor vanzarilor. Ne bazam mult pe vanzarile din statele in curs de dezvoltare. Principala noastra tinta este mentinerea pozitiei de lider pe aceste piete" a precizat Olli-Pekka Kallasvuo, directorul operational al companiei.
In primul trimestru al anului Nokia a vandut 75 de milioane de telefoane mobile, cu 40% mai mult decat in primele trei luni ale anului 2005, cele mai mari ritmuri de crestere fiind consemnate in America de Nord-95%, America de sud-61%, Asia si Pacific-55% si china cu 54%. La nivel European Nokia a vandut 20 de milioane de telefoane.
In acest moment cota de piata a Nokia este de 35% fata de 32% in aceiasi perioada a anului trecut. Pretul mediu de vanzare al unui telefon Nokia este de 103 euro fata de 110 euro in perioada ianuarie-martie 2005.
Compania Nokia, cel mai mare producator mondial de telefoane mobile, a raportat vanzari de 9.5 miliarde de euro in primul trimestru al anului, cu 29% mai mult decat in perioada similara a anului 2005. Profitul net al companiei a crescut cu 21% pana la valoarea de 1.04 miliarde de dolari.
Jorma Ollila, presedintele grupului finlandez a declarat ca portofoliul diversificat de pr