Ce se întîmplă cînd aduni mai mulţi filosofi şi îi pui să răspundă la întrebarea ce este filosofia? Publicul nu este cel al unei conferinţe academice, dimpotrivă. Publicul-ţintă: elevii de liceu. Ţinta: filosofia este un brand care pune piaţa ideilor în mişcare. Cam cum a descoperit Adam Smith mîna invizibilă în buzunarele tuturor... O campanie pentru filosofie a fost iniţiată săptămîna trecută în cadrul Tîrgului Educaţiei organizat de Universitatea din Bucureşti .
Uzina de copywriteri care încă nu s-au blazat, aka Facultatea de Filosofie, a propus, astfel, o ficţiune cu iz teoretic. Mulţi au ajuns la standul lor cu gîndul să discute despre problemele clasice ale filosofiei: ce este existenţa, ce este cunoaşterea, oare sufletul este o idee la Platon, cum ne descurcăm în cea mai bună dintre lumile posibile şi alte trade-mark-uri din domeniu. În locul filosofului măcinat de gînduri grele, au nimerit într-un grup de studenţi camuflaţi în veste de muncitori, cu căştile de protecţie pe cap. Conceptul lor: Lucrător cu capul. Într-o lume în care oricine poate să termine o facultate prin alte mijloace decît bibliotecă, stilouri şi examene, ei au propus să-ţi iei diploma cu capul. Să luăm povestea de la început:
1) Un afiş mare pe care scrie: Grupul lucrătorilor cu capul salută Admiterea Test Free. Ă? Că toată campania, ca formă, a fost o parodie la reclamele pentru telefonie mobilă, se poate înţelege. Interesant este felul în care ironia şi parodia transmit un alt mesaj: în faţa unor rafturi de bibliotecă trei muncitori stau şi privesc în zare: Kant, Nietzsche şi Aristotel. Cu căştile pe cap şi vestele reflectorizante, cei trei par scoşi din reclama cu Dorel şi transformaţi în Photoshop cu efecte de Matrix.
2) Ţi se pune sub nas Testul suprem de calificare în lucrul cu capul. E primul pas să ajungi la una dintre meta-calificările pe care ţi le oferea stan