- Diverse - nr. 77 / 20 Aprilie, 2006 Asa cum a promis in interviul din 7 ianuarie 2003, Alexandra Thomas Bonzari, tanara noastra concitadina, angajata in mod exceptional (dupa terminarea facultatii in Romania si a unui stagiu in Franta) la departamentul marketing al Societatii internationale franco-americane Bacou-Dalloz, face treaba buna la Paris. In intervalul amintit, ea a urcat trei trepte in ierarhia profesionala, devenind coordonatoarea de marketing a filialelor din Asia, Africa si Europa, ale societatii, s-a casatorit (asteapta si un copil), intrand (ceea ce se intampla mai rar) intr-o familie veche de intelectuali francezi, facandu-si timp sa publice, in limba franceza, si o carte de mare actualitate, in conditiile globalizarii economiei mondiale, intitulata "Le management interculturel un parametre incontournable", "Managementul intercutural, o realitate de neocolit"). Cartea a izvorat atat dintr-o preocupare mai veche din anii studentiei, cat si in urma unor experiente proprii in calitatea sa de coordonatoare a unor activitati cu acelasi obiectiv, dar care se desfasoara in spatii geografice foarte largi (pe continente diferite) si cu oameni de nationalitati si culturi diferite, a caror activitate se cere armonizata. Minte isteata, prospectiva si cu mare putere de sinteza, Alexandra Bonzari a reusit in foarte scurt timp sa emita ipoteze si judecati de valoare, acolo unde altora le-ar fi trebuit poate zeci de ani. Meritul Alexandrei Bonzari consta nu numai in curajul de a aborda o tema noua, dar si in modul limpede si accesibil in care o face, plecand de la o realitate ce se afirma tot mai mult. "Undeva, in sudul Tarii Soarelui Rasare, o intreprindere nipona, in colaborare cu niste consilieri germani, pune la punct proiectul de constructie al unei unitati de asamblare in Australia, pentru un client american. In epoca mondializarii un astfel de exemplu