Românii au cumpărat, în luna martie, 638 de jeepuri, iar de la începutul anului 1.783 de bucăţi, faţă de numai 432 automobile de clasă A, în martie, şi 968 de maşini de la începutul Românii au cumpărat, în luna martie, 638 de jeepuri, iar de la începutul anului 1.783 de bucăţi, faţă de numai 432 automobile de clasă A, în martie, şi 968 de maşini de la începutul anului. Preferinţa românilor pentru autoturismele de teren se menţine, deşi întreţinerea e de două ori mai scumpă decât a unei maşini de clasă B sau C, consumul e şi el mult mai mare, iar preţul carburantului creşte, la fel ca şi impozitele percepute de stat pentru motorizările mari.
Piaţa SUV-urilor (Sport Utility Vehicles) reprezintă în România 7% din piaţa auto de import, care anul trecut s-a ridicat la 7.725 de unităţi. Mihai Ivănescu, directorul M Car Trading, importator Mitsubishi, apreciază că SUV-urile au, în România, o piaţă bună. "O piaţă şi mai bună ar fi la 10%, dar aici e vorba şi de puterea de cumpărare", explică Ivănescu, care consideră că potenţialul pe acest segment este de până la 10% din totalul pieţei auto de import, ceea ce ne situează într-un context similar pentru statele din Europa Centrală şi de Est. În acest an, directorul M Car Trading estimează că în România ar putea fi vândute 9.000 10.000 de SUV-uri. Ciprian Bercea, director de marketing la Automobile Bavaria, consideră că în România modelele SUV s-au impus în primul rând din cauza condiţiilor precare ale carosabilului şi a dificultăţilor de trafic în timpul iernii. Pentru Automobile Bavaria, cel mai căutat model este X5, ceea ce a determinat BMW AG să lanseze şi un model mai mic, BMW X3, produs în Austria, care s-a impus în 2005 pe piaţa românească drept cel mai bine vândut model BMW.
Preferinţa pentru SUV-uri, justificată de drumuri, dar şi de orgoliu
Preferinţa pentru jeepuri este corelată cu form