PASTI Mantuitorul a fost judecat de sinedriul iudeilor sub acuzatii religioase, si de Pilat din Pont sub acuzatii politice. Fiul lui Dumnezeu a fost rastignit de fiii oamenilor.
Dupa ce este prins, Iisus este dus la Anna, un fost arhiereu, apoi la Caiafa, arhiereul in functie.
Noaptea, joi spre vineri, a avut loc o reuniune neoficiala a complotistilor in casa lui Caiafa. Carturarii, fariserii, batranii poporului cautau doar un temei sa-l condamne la moarte, invi-diosi pe minunile facute de El, care le surpau autoritatea. Legea spunea ca tribunalul retine acuzarea cuiva doar daca sunt doua marturii concordante, in cazul lui Iisus nu gasisera inca doi care sa spuna la fel. Dar au gasit martori mincinosi, unul L-a acuzat: "Pot sa daram templul", si altul: "Voi darama acest templu", spuneau ca asa a zis Iisus. Dar Mantuitorul spusese: "Daramati acest templu si in trei zile il voi ridica", referindu-se la templul trupului Sau.
"A hulit, ce ne mai trebuie martori!", striga Caiafa, cand smulge marturisirea de la Iisus, ca "El este Hristosul, Fiul lui Dumnezeu". Arhiereul si-a rupt haina, caci asa se facea la auzul unei hule, iar sinedristii au zis: "Este vinovat de moarte".
VINERI. Dis-de-dimineata, vineri, se intruneste sinedriul pentru a da o aparenta de legalitate procesului. Nu se putea judeca o cauza in timpul noptii ci numai ziua, intre jertfa de dimineata si cea de seara. In zori, mult mai devreme decat prevedea legea, sinedristii s-au grabit sa dea sentinta. "Moarte", au spus ei pentru Cel care era vinovat in ochii lor de nerespectarea sabataului si de hulire, si care se face pe Sine Fiu al lui Dumnezeu. Cand ajung cu Iisus in fata lui Pilat ei schimba acuzatiile: razvrateste poporul, il opreste sa dea impozit Cezarului, si se face pe sine rege, acuzatii pedepsite de romani prin crucificare. N-au ascultat decat martorii acuzarii, iar sentinta