Agenţia care a făcut spotul publicitar se apără cu balada "Meşterului Manole" locului de muncă fără aprobarea maistrului sau a altui conducător al formaţiei de lucru, ar putea încuraja muncitorii şi celălalt personal operativ ca, în timpul serviciului, să nu se preocupe permanent de buna desfăşurare a activităţii". CNA a trimis sesizarea mai departe, agenţiei Next Advertising, cea care a făcut celebra reclamă cu Dorel. Sorin Popescu, directorul general al agenţiei, a formulat un răspuns, punctual, pe fiecare nemulţumire a Ministerului Muncii. "Este adevărat, spotul TV
Basculanta
ar putea încuraja multe lucruri: consumul de droguri, violenţa în familie, evaziunea fiscală, consumul de alcool în timpul programului, fuga de la locul unui accident cu basculanta etc. Realitatea însă este că spotul incriminat nu încurajează nimic din toate acestea. Pentru că nu înfăţişează astfel de lucruri", se spune în răspunsul agenţiei. "Reclamele, bancurile, snoavele, baladele, glumele, miturile, basmele, ghicitorile etc. nu respectă cu stricteţe Legea protecţiei muncii nr. 90/1996 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborată cu Normele Generale de Protecţie a Muncii. Judecând strict din perspectiva îngustă a normativelor invocate,
Meşterul Manole
, de exemplu, încalcă flagrant normele de protecţie a muncii. La fel şi reclama internaţională în care sunt înfăţişaţi nişte tineri ce manevrează utilaje grele, cu cupă, pentru a juca fotbal cu un butoi metalic. şi povestea celor trei purceluşi, care-şi construiesc case într-o completă nepăsare faţă de normele de protecţie a muncii", spune directorul agenţiei. Scrisoarea cu răspunsul agenţiei nu se opreşte aici. "Credem că pericolul ca, după difuzarea spotului, muncitorii din România să treacă la descărcarea manuală a basculantelor (expunându-se astfel la accidente) este nul. Sau, în cel mai rău