Magazinele se asteapta la cresteri ale vanzarilor mai mici decat anul trecut. Cosuri arhipline, cozi interminabile la casele de marcat, sute de masini in parcarile hipermarketurilor. Asa arata in fiecare an, in perioada Pastelui, marile magazine.
Atrasi de ofertele promotionale, dar si de nevoia de a petrece un Paste indestulat, romanii se inghesuie sa cumpere de la produse alimentare la electrice si electrocasnice.
Marii retaileri se asteapta la cresteri ale vanzarilor cu pana la 30% fata de o perioada obisnuita a anului. "In magazinele Selgros, in perioada sarbatorilor de Paste, vanzarile cresc cu aproximativ 30% raportat la o perioada normala a anului", ne-a declarat Pia Krauss, marketing manager in cadrul companiei Selgros. De asemenea, reprezentantii Carrefour mizeaza pe cresteri de 15%-20%.
O majorare a vanzarilor cu 255-30% asteapta si discounterii
Chiar daca si anul acesta Pastele va rotunji veniturile supermarketurilor si hipermarketurilor, reteilerii sustin ca, fata de anul trecut, vanzarile vor fi ceva mai slabe. Spre exemplu, Carrefour a vandut de Pastele de acum un an cu 56% mai mult raportat la o perioada obisnuita, in timp ce pentru anul acesta asteptarile sunt undeva la jumatate.
"Pot explica diferenta atat de mare fata de cresterile din cei doi ani prin faptul ca, anul trecut, Pastele a coincis cu 1 Mai si, practic, clientii au cumparat atat produse specifice de Paste, cat si specifice pentru gratar, iesiri la iarba verde", explica Andreea Mihai, director de marketing Carrefour Romania.
Produsele traditionale, cele mai cautate
Fie ca sunt la pret redus sau nu, cele mai cautate produse de Paste sunt cele alimentare. Dintre acestea, vanzarile cele mai semnificative se inregistreaza insa la dulciuri, in top fiind bineinteles iepurasii si ouale de ciocolata. Compara