Dupa ce primele trei etape au purtat pilotii pe trei continente, circuitul din San Marino marcheaza inceputul perioadei de dominatie a Batranului Continent. Clima mai blanda, soare mai putin arzator, atmosfera nealterata de fire de nisip, dar si circuite mai dificile care vor pune serios la incercare talentul pilotilor si performantele motoarelor V8. In acest fel isi va reprimi Europa fiii ratacitori.
Despre cursa
Primul Mare Premiu al statului San Marino a fost tinut la Imola in anul 1979, la o saptamana dupa Marele Premiu al Italiei.
Era vorba de o cursa care nu conta in Campionat caci pe-atunci Formula 1 adera la regula unui singur GP per tara. Circuitul a fost construit in 1950 avand initial o lungime de peste 5 km.
A gazduit foarte rar evenimente majore si pe masura ce apareau circuite noi in F1 a trebuit sa fie reconstruit pentru a ramane in cursa.
Niki Lauda a castigat prima cursa desfasurata aici in 1980, dupa ce prin cateva manevre politice Marele Premiu al Italiei s-a tinut aici, ci nu la Monza.
Incepand cu acest an Italia a tinut astfel doua Mari Premii. Circuitul este extrem de popular printre piloti, amplasat intr-o zona impadurita de tara, si avand minunate suisuri si coborasuri naturale.
Circuitul Imola a avut si partea sa de intamplari dramatice, incepand din 1982 cand a inceput o lupta incrancenata intre Didier Pironi si Giles Villeneuve, continuand in anul 1987 cu accidentul lui Nelson Piquet din calificari.
Totusi, evenimentul pe care Imola si-l va reaminti pentru totdeauna ramane, din pacate, moartea tragica a lui Ayrton Senna din 1994.
Talentul pilotilor, supus la incercare
Pe langa problemele mecanice pe care le aduce Marele Premiu al statului San Marino, se adauga si stresul fizic al pilotilor. In mare parte acesta se datoreaza faptului ca se alearga i