A terminat Medicina, dar nu a profesat decat un an la Spitalul de Urgenta din Iasi, la Sectia chirurgie plastica si reparatorie. Si asta pentru ca pasiunea pentru moda si-a transformat-o intr-o afacere. In 1996 demareaza o campanie de imagine prin lansari ale colectiilor proprii. La trei ani distanta isi inaugureaza la New York primul ei show-room. Din 2001 participa de doua ori pe an la salonul "Pret-a-porter Paris"si incepe sa-si vanda colectiile in magazinele de lux din 20 de tari de pe patru continente, recent ''a bifat'' si China...
De 15 ani, de cand activeaza in acest domeniu, Irina Schrotter a facut un brand din numele ei, cunoscut in tara si peste hotare.
- De ce moda si nu medicina?
- Am lucrat ca medic la Spitalul de Urgenta din Iasi, la Sectia chirurgie plastica si reparatorie, deci, as putea spune tot intr-un domeniu care tine de frumos. Intotdeauna mi-a placut sa ma imbrac frumos si sa arat bine, apoi m-am gandit sa-mi transform pasiunea intr-o afacere de succes. Si asa am ajuns sa le imbrc si pe alte doamne care doresc sa arate bine, sa fie elegante. Am renuntat la Medicina, deoarece moda m-a acaparat foarte mult si nu le puteam face pe amandoua.
- Ce ii lipseste modei romanesti?
- Banii! Finantarea. Lipsa lor se vede de foarte multe ori.
- Vindeti pe piata internationala. A fost greu sa patrundeti acolo?
- A fost greu, desigur. Ca sa vinzi trebuie sa si investesti, sa mergi la targuri sau sa ai un show-room. Investitia este destul de mare si nu orice firma isi poate permite asa ceva. La Paris am participat dupa 5 ani, dupa ce am vazut targurile din America... Tot inainte de participarea la Paris am fost la un targ la Dusseldorf. In final am ramas la Paris... Mi-am creat lucrurile in asa fel, incat acum toate merg bine. Produsele mele se vand pe 4 continente, in 20 de t