In ciuda fiscalitatii excesive si a lipsei infrastructurii aferente, vanzarile de ambarcatiuni s-au triplat anul trecut. Din ce in ce mai multi oameni de afaceri isi permit sa dea intre 5.000 si 30.000 de euro pe o barcuta, fie si numai pentru a se plimba cu ea pe Snagov. E greu de crezut ca doar atat costa o ambarcatiune, nu-i asa?! Desigur ca in showroomuri exista si iahturi ca-n filme, care costa de la 400.000 pana la un milion de euro. Sunt din fibra de sticla si lemn d
In ciuda fiscalitatii excesive si a lipsei infrastructurii aferente, vanzarile de ambarcatiuni
s-au triplat anul trecut. Din ce in ce mai multi oameni de afaceri isi permit sa dea intre 5.000 si 30.000 de euro pe o barcuta, fie si numai pentru a se plimba cu ea pe Snagov.
E greu de crezut ca doar atat costa o ambarcatiune, nu-i asa?! Desigur ca in showroomuri exista si iahturi ca-n filme, care costa de la 400.000 pana la un milion de euro. Sunt din fibra de sticla si lemn de tec, au insertii speciale pentru undite, motoare puternice si cabine luxoase. si acestea se vand la noi, dar mai rar.
“Fata de 2004, vanzarile noastre din 2005 sunt aproape triple. Anul trecut, am reusit sa vindem 160 de ambarcatiuni, dintre care cea mai scumpa a fost un iaht Prestige 46, care a costat 400.000 de euro. In acest an, am comercializat pana acum peste 30 de barci, dar sezonul abia incepe”, spune Andreea tencu, director de dezvoltare la Euronautica Motors, care a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ cinci milioane de euro. Euronautica Motors importa in exclusivitate ambarcatiuni Jeanneau din Franta si Ranieri din Italia. De asemenea, comercializeaza prestigioase marci americane, ca Genmar, Glastron, Larson, Merry Fisher, precum si schi-jet-uri Bombardier. Majoritatea ambarcatiunilor