De la reluarea acordului cu Fondul Monetar International ne putem lua adio anul acesta! Guvernul a consfintit despartirea prin ordonanta de rectificare a bugetului de stat, considerand ca demararea unor investitii in infrastructura merita pretul. Este nevoie ca in fiecare an imaginea satelor inundate sa fie reluata obsesiv de televiziuni pentru a ne intreba de ce nu s-a mai investit nimic pentru a preveni efectele unor astfel de dezastre. Trebuie sa aflam din rapoarte de monitor
De la reluarea acordului cu Fondul Monetar International ne putem lua adio anul acesta! Guvernul a consfintit despartirea prin ordonanta de rectificare a bugetului de stat, considerand ca demararea unor investitii in infrastructura merita pretul.
Este nevoie ca in fiecare an imaginea satelor inundate sa fie reluata obsesiv de televiziuni pentru a ne intreba de ce nu s-a mai investit nimic pentru a preveni efectele unor astfel de dezastre. Trebuie sa aflam din rapoarte de monitorizare ca fara autostrazi nu vom atrage investitii straine. Este nevoie de statistici care sa arate declinul sistemului de invatamant, cu posibile consecinte grave peste cativa ani, pentru a accepta ca scolile au nevoie macar de reparatii. Fara spectrul amenintator al neindeplinirii conditiilor de integrare, nici proiectele de protejare a mediului nu ar parea mai mult decat un moft.
De mai multi ani, investitii importante in infrastructura stau pe lista de asteptare a Guvernului, lasate intotdeauna in urma fie de alte prioritati sensibile electoral (majorari de salarii si pensii), fie de scandaluri aparute la atribuirea contractelor, fie pur si simplu de inexistenta unor proiecte viabile care sa le sustina. Asa se face ca, anul trecut, nu s-a construit, spre exemplu, nici un kilometru de autostrada noua.