(Foto: )
Piata serviciilor de transport international din Romania asteapta cu nerabdare aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, chiar daca aceasta va conduce si la o crestere a concurentei. Potrivit transportatorilor, anii 2005 si 2006 reprezinta momente cruciale pentru sortarea jucatorilor romani pe aceasta piata.
Cu alte cuvinte, transportatorii care vor reusi sa se mentina pe linia de plutire, fara a trage obloanele pana la 1 ianuarie 2007, vor avea o viata mai usoara.
Pana in prezent insa zeci de firme de transport au fost nevoite sa isi intrerupa activitatea, iar numarul acestora se va majora pana la sfarsitul anului.
In Romania, transportul rutier ocupa primul loc in structura transporturilor - 74%, urmat de cel feroviar - 19%, in timp ce transportului naval, aerian si prin conducte ii revine doar 7% din piata.
Al doilea pe tara
Potrivit sefului biroului regional Cluj al Asociatiei Romane pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI), Vasile Froicu, zona Clujului ocupa locul al doilea pe tara, dupa Bucuresti, in privinta activitatii de transport international.
La nivelul regiunii Cluj, care cuprinde si judetele Bistrita-Nasaud, Salaj, dar si o parte din Alba si Mures, sunt inscrise aproximativ 350 de firme de transport, care au un parc auto de peste 1.700 de camioane.
Acestora li se adauga cele 108 firme din Cluj membre ale Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania, care detin un parc auto de 449 autovehicule, dintre care 216 TIR.
Lipsa autorizatiilor
Problemele transportatorilor internationali sunt similare in intreaga tara, apreciaza Vasile Froicu. Cea mai acuta problema se refera la numarul mic al autorizatiilor de transport acor