Criza financiara de la Volkswagen este departe de a se incheia. Grupul auto doreste reducerea salariilor, marirea programului de lucru si disponibilizarea unui procent considerabil din salariati. Acestia din urma se impotrivesc acestor masuri. In consecinta VW a luat decizia inchiderii unor fabrici din Vest si mutarea productiei in Europa Centrala si de Est. Oare ce solutie va gasi conducerea concernului german pentru fabricile de acasa, ramane de vazut
Volkswagen, cel mai mare producator de automobil din Europa, a anuntat ca isi va muta o parte a activitatilor sale de productie in tari din Europa de Est. O sursa din conducerea companiei a declarat pentru cotidianul german Handelsblatt, ca grupul auto va inchide fabrica sa de la Landaben, Spania, unde este produs in principal modelul Polo. Aceeasi sursa a mai declarat ca productia va fi mutata in Europa de Est, fabrica VW din Bratislava aflandu-se in pole position pentru producerea modelului Polo.
Aceasta decizie vine in urma conflictelor salariale de la fabrica din Landaben, cei aproximativ 4200 de angajati aflandu-se in ultima perioada in mai multe greve de scurta durata. Negocierile dintre conducerea concernului VW si sindicatele angajatilor, axate asupra planului de rstructurare a grupului auto, nu s-au concretizat printr-un acord intre cele doua parti, sindicatele respingand in mod succesiv planul de restructurare. In consecinta, VW a luat decizia de transferare a productiei din Spania in Germania sau Slovacia, dupa ce la inceputul lunii mai grupul auto a revocat decizia de asamblare a 10.000 de unitati Polo in cadrul fabricii din Spania.
Germania, ultima frontiera
Grupul auto german trece prinr-o criza financiara, reducerea consturilor fiind imperativa. Si cum restructurarea este cea mai la indemana solutie, VW a anunat planuri de restructurari pentru toate fabricile sale, atat de pe ter