dialog cu Cristi PUIU
Alex. Leo Şerban: Am citit un text al Cristinei Modreanu care observa performanţa ta de a fi pe primele locuri în "Barometrul cultural", deşi ai făcut doar două filme. Cum vezi această situaţie?
Mi se pare că explicaţia e foarte simplă: sondajul s-a făcut foarte aproape de perioada în care s-a discutat mult despre Moartea domnului Lăzărescu, despre premiul obţinut la Cannes şi aşa mai departe. Era normal să am vizibilitate. De exemplu, la un moment dat m-a sunat o jurnalistă de la Evenimentul zilei, după ce se publicaseră rezultatele sondajului "Zece pentru România", să mă întrebe cum comentez faptul că pe locul întîi ieşise Florin Piersic. Mi se pare foarte firesc: e vorba despre faimă, despre popularitate, iar publicul din România este un public "de televizor". Unii au fost foarte revoltaţi de aceste clasamente şi de prezenţa lui Florin Piersic în frunte. Eu nu sînt deloc revoltat. Îmi amintesc că eram elev la Şcoala de Artă numărul 4, pe strada Iulius Fucik, unde era şi Româniafilm. Într-o zi, cînd am ieşit de la şcoală, l-am văzut pe Florin Piersic pe stradă: mi s-au tăiat genunchii! M-am dus şi am povestit acasă că îl văzusem...
Alex. Leo Şerban: Ideea unor comentatori a fost că, prin toate discuţiile despre Moartea domnului Lăzărescu , ai vrut de fapt "să-ţi vinzi imaginea"...
Mircea Vasilescu: Cu alte cuvinte, intensa mediatizare a filmului a fost o strategie de marketing sau a avut şi întîmplarea un rol?
Întîmplarea a marcat acest film de la început pînă la sfîrşit, hazardul a avut un rol aproape în fiecare moment. Ce am constatat eu pe pielea mea a fost că, atunci cînd opţiunea ta e justă, te ajută şi întîmplarea. În ceea ce priveşte promovarea filmului, ea ţine şi de faptul că nu am fost singur în toată această poveste, am înfiinţat Mandragora Film împreună cu soţia mea şi cu Alex Munteanu (care a fost pro