Comisia Nationala de Supraveghere a Asigurarilor (CNSA) a elaborat o serie de masuri care mai degraba au bulversat piata asigurarilor din Romania decat au ajutat-o. Una din aceste masuri ii obliga pe cei care vor sa renunte la firmele de asigurari cu care au contract in favoarea altor societati sa anunte acest lucru in scris inainte cu 30 de zile.
Tot CNSA a stabilit ca incepand cu anul viitor sa nu mai poata fi asigurate masinile pentru care nu a fost efectuata inspectia tehnica periodica.
Asta nu e tot pentru ca tot de la anul va fi obligatorie „Cartea Verde" pentru toate masinile indiferent daca aceste vor iesi sau nu din tara pe parcursul unui an, iar preturile nu sunt deloc mici, ci mai degraba comparabile cu cele din tarile Comunitatii Europene.
Directorul Ardaf, Sucursala Salaj, Gheorghe Dehelean, a explicat ca regulile stabilite de CNSA sunt discutabile, dar ele trebuie respectate chiar daca vor cauza nemultumiri in randul asiguratilor, indiferent ca este vorba de persoane fizice sau juridice.
O problema – lipsa de informare
Reporter: Ce urmareste CNSA prin interzicerea societatilor de asigurare de a asigura de la anul masinile fara inspectia tehnica periodica efectuata?
Gheorghe Dehelean: Este o regula care trebuie respectata. In primul rand s-ar reduce numarul accidentelor, ar iesi din uz masinile vechi si in general cele care au perioada de uz depasita de mult. Avem foarte mari probleme din cauza acestora.
De exemplu am o Dacie de 20 de ani si veniti dumneavoastra cu un Mercedes asigurat la firma noastra si ma loviti, iar pe mine ma costa enorm pentru ca nu pot sa refac masina respectiva la vechimea de 20 de ani. Ne miram ca nu se dezmembreaza pe drum aceste masini la cat sunt de vechi