din Europa, dar şi din Asia. Pentru acest an, autorităţile au previzionat un nivel al investiţiilor străine directe de 5,8-6,2 miliarde de euro.Relocarea în România a capacităţilor de din Europa, dar şi din Asia. Pentru acest an, autorităţile au previzionat un nivel al investiţiilor străine directe de 5,8-6,2 miliarde de euro.
Relocarea în România a capacităţilor de producţie din industria componentelor auto a devenit o practică rentabilă pentru majoritatea producătorilor de autovehicule occidentali. Potrivit specialiştilor Agenţiei Române pentru Investiţii Străine (ARIS), acesta este sectorul care în 2005 a fost deosebit de atractiv pentru firmele străine. Tendinţa va continua şi în 2006, susţin experţii ARIS. Preferinţa pentru ţara noastră este explicată prin costurile mult mai mici ale investiţiei - terenuri, utilităţi şi salarii - comparativ cu restul Europei. Cele mai multe firme care produc în România componente auto vin din Germania, ţara care ocupă poziţia cu numărul trei într-un clasament întocmit de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) în funcţie de valoarea capitalului social subscris (1,28 miliarde euro).
Biodiesel şi materiale de construcţii, magnet pentru banii străini
Producerea de biodiesel, precum şi industria materialelor de construcţii, împreună cu prelucrarea lemnului sunt următoarele două domenii de interes pentru atragerea capitalului străin. "România are suprafeţe întinse de terenuri agricole, care furnizează porumb, soia, rapiţă şi floarea-soarelui, adică materia primă pentru producerea combustibililor bioecologici", explică experţii de la ARIS. De altfel, consorţiul portughez Martifer va da în funcţiune până la sfârşitul acestui an rafinăria de la Lehliu, Călăraşi. Investiţia portugheză se ridică la suma de 50 milioane euro, pe o suprafaţă de opt hectare de teren. La acestea se mai adaugă industriile