Aflat la Bucuresti, cu prilejul Festivalului International Shakespeare, unde se va juca spectacolul cu piesa "A douasprezecea noapte", a carui regie o semneaza, spectacol prezentat de Festivalul International Cehov din Moscova in colaborare cu compania "Cheek by Jowl" din Londra, Declan Donnellan a participat, joi, la sediul ARCUB, la lansarea propriului volum "Actorul si tinta. Reguli si instrumente pentru jocul teatral". Cartea, aparuta la Editura Unitext, in traducerea Savianei Stanescu si Ioanei Ieronim, este considerata prima carte adevarata de teatru, dupa lucrarile unor predecesori ilustri precum Peter Brook sau K.S. Stanislavski. "De fapt, ceea il preocupa pe Donnellan ", afirma Marian Popescu, in prefata volumului, este sa faca vizibil ceea ce actorul reprezinta. El crede ca toata experienta de lucru a regizorului este indreptata spre constructia vizibilitatii actorului, a mecanismelor prin care acesta poate sa fie el insusi in actul reprezentarii(...). Cartea nu este un manual, desi contine«reguli» si «principii fundamentale». Ea afirma, cum o facusera, in timpul lor, Stanislavski si Brook, legatura esentiala dintre teatru si viata, dintre partea vizibila si cea invizibila a operei teatrale". " O carte exceptionala, dedicata actorului si, totodata, omului in lume", a remarcat Ioana Ieronim, prezenta la lansarea organizata de British Council; " o carte de intelepciune, scrisa cu dragoste si umilinta, despre peisajul interior al artistului si omului, in general, despre modul cum trebuie sa ne descoperim prejudecatile si blocajele; un cadou facut culturii noastre".
"Nu stiu ce fac", "Tinta", "Teama", "Mizele", "Nu stiu ce vreau", "Actiune si reactiune", "Nu stiu unde sunt", "Controlul", "Nu stiu ce ar trebui sa fac", "Nu stiu ce ar trebui sa simt","Disimularea", "Timpul", sunt cateva din titlurile celor 21 de capitole pe care este structurata aceasta ver