Triajul CFR Constanta a fost ieri scena unui incident care ar fi putut transforma aceasta locatie intr-un nou Mihailesti, in cazul in care catastrofa n-ar fi fost evitata prin interventia pompierilor de la Detasamentul Palas.
Este vorba despre un numar de 10 butoaie cu diclor propan care au cazut accidental dintr-un container aflat pe un vagon de cale ferata, in timpul manevrei garniturii de marfa.
Usa containerului s-a deschis si cele 10 recipiente cu periculoasa substanta chimica care la temperaturi relativ scazute cuprinse intre 17 si 22 de grade Celsius se poate autoaprinde, au ajuns pe platforma dintre liniile de cale ferata din Triajul Constanta, unul dintre butoaie chiar si fisurandu-se cu aceasta ocazie.
Si, culmea lipsei de responsabilitate - nu exista echipament de protectie, asa cum s-ar fi impus intr-un asemenea caz! Situatia critica a fost oarecum salvata de interventia a doua autospeciale apartinand Detasamentului de Pompieri Palas, care au actionat tinand tot timpul sub jet de apa butoaiele cu diclor propan pentru a le mentine la temperaturi mai mici de 17 grade Celsius si a evita
astfel autoaprinderea substantei periculoase, eveniment care ar fi condus in mod cert la un incendiu catastrofal. Si, nu in ultimul rand, trebuie tinut cont de faptul ca diclor propanul este o substanta extrem de periculoasa pentru sanatatea umana. Echipaje de jandarmi si de politisti au izolat zona unde s-a produs accidentul, pe o raza de 150 de metri in jurul containerului cu diclor propan. Sosit la fata locului, col. dr.
Nicolae Coman, prim-adjunct al sefului Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta Constanta a declarat ca atat firma expeditoare - „Oltchim” Ramnicu Valcea, cat si transportatorul diclor propanului, au incalcat grav legislatia in vigoare referitoare la circulatia substantelor periculoase, tina