câteva hoteluri de trei stele. Din păcate pentru cei care văd competiţia din turism ca pe un meci de fotbal, România a pierdut orice speranţă. Clienţii care au deschis sezonul, în Bulgaria, câteva hoteluri de trei stele. Din păcate pentru cei care văd competiţia din turism ca pe un meci de fotbal, România a pierdut orice speranţă. Clienţii care au deschis sezonul, în Bulgaria, au fost români care nu mai suportă mizeria, haosul şi furăciunile cu care îi întâmpină staţiunile româneşti. şi dacă românii fug de Venus ca de Mamaia pădurii, cât de fraieri trebuie să fie străinii, să le ia locul la Neptun? Varna are servicii mai bune la preţuri mai mici, are mai multe distracţii, e mai curată.
Eşecul României în a atrage turişti occidentali e considerat de mulţi ca o înfrângere naţională. şi, totuşi, nimeni nu a suferit când televizoarele din Asia au luat locul Cromaticului de Băneasa sau când "pulpele SUA" au călcat în picioare puii de Crevedia. Clientul nu pierde, dimpotrivă. Nici patronii stabilimentelor de pe Litoral nu par a muri de foame. Atâta vreme cât îşi plătesc taxele şi fac profit, pentru ei este bine. Dacă ar avea probleme, ar putea vinde hotelurile, căci nu mai există, pentru management prost, pedepse cu executare la locul de muncă. De fapt, nici nu contează câţi turişti vin, ci cât aduce această industrie. Dacă se găsesc destui oameni dispuşi să scoată bani din buzunar ca la Biaritz, ca să facă plajă lângă Petromidia, afacerea merge. Deficitul balanţei comerciale este o problemă doar pentru autorităţi. Guvernul ar trebui să fie preocupat că turismul scoate bani din ţară şi că s-a pierdut "efectul de locomotivă". În Bulgaria, succesul nemţilor care au cumpărat staţiunile de la mare a tras după el noi investiţii în staţiunile de schi. La noi... Ce s-ar mai putea face pentru recuperarea decalajului? Să vedem de unde vine succesul bulgarilor. Ei au vândut s