Concurenta dintre banci obliga emitentii de noi carduri sa adauge oferte promotionale produselor proprii pentru a atrage clientela.
Pe piata nebancara, cardul de fidelizare a cunoscut un avant fara precedent in cursul anului trecut, motiv pentru care emitentii doresc sa se alieze cu bancile in vederea lansarii de noi carduri dubla-marca, iar platile prin card s-au diversificat pana si prin includerea platii combustibililor direct la pompa.
Cand pensionara Virginia Man a fost sunata de o companie emitenta de card pentru a primi o oferta de dobanda de 2,2% pe luna, nu a fost lamurita si in privinta costului total al creditului decat in urma unor intrebari suplimentare la redactia SFin.
Dobanda nu ar trebui comunicata decat anual. In cazul de fata, dobanda anuala ajunge la 26,9%, iar oferta corecta pe care operatorul de call-center nu a facut-o decat partial ar fi fost 2,2416% lunar. Operatorii de call-center omit, cateodata, sa precizeze si faptul ca dobanda in speta, de 2,1-2,2%, este lunara.
Indiferent de bancile care momesc potentialii clienti cu dobanzi ce par mici, pe piata au aparut primele carduri care ofera reduceri de pana la 20% in anumite magazine, restaurante, cluburi si chiar destinatii turistice, sau bonusuri de pana la 3% la cumparaturi.
„Tendinta generala a pietei este de a oferi reduceri si in afara perioadei Sarbatorilor, precum si perioade de gratie sau perioade cu dobanda zero de care clientii pot beneficia, daca le inteleg mecanismul", sustine specialistul Sergiu Cone, de la No-cash.
Pionierat
Primul card cu reduceri la magazine din piata, Finansbank Cardavantaj, a fost urmat de American Express, Raiffeisen Sensiblu sau BRD Finance-Carrefour, Praktiker si Rombiz. Acum o luna, pe piata a fost lansat si un card de reduceri al Cora, care poate fi transformat in viitor in card