In prezent, in Romania sunt operationale 8 hipermarketuri, 82 de supermarketuri, 68 de magazine de tip discount si 35 de magazine cash&carry. Dupa ce in 2005 supermarketurile au fost cele care au luat avant, piata locala de comert va fi invadata in acest an de hipermarketuri.
Deschiderea in Romania a doua noi locatii Careffour, in Ploiesti si Constanta, care vor opera alaturi de alte patru magazine, precum si extinderea lantului Cora in Bucuresti si in Cluj-Napoca au determinat si alti jucatori internationali din acest segment sa priveasca cu mai mare interes tara noastra. Prin urmare, reprezentantii celor mai importante lanturi de hipermarketuri, Real Hypermarket - divizia specializata a grupului german Metro si Auchan - care ii are in spate pe francezii de la Carrefour si Cora, au anuntat deja investitii de sute de milioane de euro in piata romaneasca. Mai mult, lanturile Tesco sau Spar si-au anuntat o foarte apropiata prezenta in Romania, forta financiara a respectivelor grupuri permitandu-ne sa estimam investitii cu multe zerouri in coada.
In acelasi timp, numarul de hipermarketuri a cunoscut in ultimii ani o crestere importanta, de 42% in 2005 fata de 2004, pentru acest an specialistii din piata estimand o dublare a numarului de magazine. Cu toate acestea, Romania ramane inca tara europeana cu cel mai redus numar de spatii comerciale, ceea ce face ca nivelul chiriilor sa se mentina inca destul de ridicat.
Bucurestiul conduce la marile magazine
Din perspectiva locatiilor preferate de investitorii in comert, Bucurestiul se mentine in top. Astfel, in Capitala hipermarketurile vor face concurenta, in acest an, lanturilor de supermarketuri. In schimb, provincia era, pana anul trecut, mai putin atractiva, hipermarketurile detinand in orasele mari din tara o pondere extrem de redusa din acest segment, in timp ce supermarketurile a