De Sarbatorile de Paste, Filarmonica bucuresteana a primit un nou pian Steinway, in valoare de 83.000 de euro, achizitionat prin Ministerul Culturii (un instrument similar primind si Filarmonica din Sibiu, in perspectiva manifestarilor din 2007). Concertul in care spectatorii au avut prilejul sa aprecieze calitatea pianului, pe scena Ateneului, a marcat, de aceasta data deloc intimplator, alte doua evenimente. Primul e revenirea Orchestrei de camera a Filarmonicii in circuitul vietii noastre muzicale, dupa citiva ani de absenta datorata lipsei fondurilor, la pupitru aflindu-se, firesc, maestrul Cristian Mandeal, un dirijor care s-a impus cu stralucire printre personalitatile de anvergura internationala. Al doilea e ca acesta a aniversat in aceeasi zi, pe 18 aprilie, implinirea a 60 de ani si cel mai frumos a fost succesul dublului demers artistic si managerial, rasplatit de catre public prin aplauze.
Ansamblul a inaugurat astfel, sub auspicii deosebite, seria programelor Mozart pe care le va oferi in acest an, dedicate compozitorului nascut in urma cu 250 de ani la Salzburg. Desi, paradoxal, instrumentistii Filarmonicii, care cinta impreuna de multi ani in cadrul orchestrei „mari“, au lasat impresia ca in formula camerala relationarea si omogenizarea se realizeaza mai lent, am ascultat cu placere una dintre primele simfonii mozartiene – cea in si bemol major KV 182 – si ampla Serenada Haffner KV 250 (cu interventii solistice bine sustinute de violonista Anda Petrovici, concert-maestrul orchestrei), incadrind inspirat Concertul KV 487, al carui solist – pianistul francez Jean-Bernard Pommier – a „inaugurat“ astfel noul pian Steinway. Sunetul lui luminos, egal in toate registrele, s-a dovedit de mare calitate, permitind interpretului etalarea unui tuseu rotund, intr-o versiune poate mai „sportiva“, dar agreabila (am aflat ulterior ca oaspetele a jucat rugb