Bine plasaţi, la aeroport sau la Gara de Nord, aceştia aplică tarife mai mari de trei ori decât cele practicate de firmele din domeniu. Fără să cunoască "legile zonei", cei care vin din provincie ajung să plătească mai mult şi cu 200.000 de lei vechi la un drum.
350.000 de lei vechi, un drum Gara de Nord-Dristor
La Gara de Nord stau o mulţime de taximetrişti. Pe maşinile unora, firma şi tarifele sunt scrise vizibil, dar nu este aşa în toate cazurile. Pe unele autoturisme sunt trecute numai tarifele de pornire sau nici acelea, dar şoferii de pe aceste maşini sunt cei mai politicoşi. "Un domn mi-a spus să nu mai alerg după taxiuri şi să am încredere în el, că e om serios. Mi-a luat 350.000 de la Gara de Nord până la Dristor, la intersecţia cu Mihai Bravu", se plânge o păgubită. Potrivit lui Emil G., angajatul unei firme de taxi, un astfel de drum nu avea cum să depăşească 150.000 de lei vechi. "Cam 110.000 de lei vechi face o astfel de cursă, zici cu ce mai stai la stop, cu ce mai prinzi aglomeraţie, dar mai mult de 150.000 nu avea cum să facă", explică Emil G. În acelaşi timp, un drum la aeroport, cu un taxi particular, poate să "usture" la buzunar. "Mi-a luat 450.000 de la Lujerului până la Băneasa", spune o doamnă. Emil G. ne-a explicat că acea cursă ar fi trebuit să coste în jur de 200.000 de lei vechi, "după aparat". şoferii ştiu şi ei că ai lor colegi de la firmele particulare aplică tarife mult mai mari. În timp ce, în medie, kilometrul este 12.000 de lei, la particulari cifrele sunt cu totul altele. "Ei pun cam 80.000 de lei vechi pe kilometru", spune un taximetrist.
Unirii, Universitate, Gara de Nord, Băneasa şi Otopeni - câteva dintre zonele în care-şi fac veacul taximetriştii particulari
Probleme pot avea nu numai provincialii, ci şi bucureştenii mai neexperimentaţi. Particularii stau şi în zonele centrale ale Capi