În România, industria muzicală bate pasul pe loc în ceea ce priveşte producţia de videoclip. Se nasc şi apar pe piaţă zeci de trupe, solişti şi soliste, însă nimeni n-are inteligenţa de a investi într-un clip original şi cu atitudine. Indiferent de buget, la un videoclip turnat la noi se vede lipsa de idei şi/sau teama de cenzura CNA-ului.
Dacă afară Aphex Twin, cu horror-violentul "Come to daddy", îngrozea lumea şi era cenzurat sau de-a dreptul interzis, în România, Loredana primea primul şi singurul cap în gură civilizat văzut vreodată în vreun clip. Gestul, comis de Flooriiin Călinescuuu, a asigurat faima piesei "Femeia ta", altfel prin nimic notabilă. Extravaganţele Loredanei au continuat, dar fără să atingă vreodată măcar genunchiul Madonnei. Care, e drept, a lăsat-o şi ea mai moale, fiindcă - vedeţi - dacă în "Like a prayer" mergea la rugăciune îmbrăcată de bordel, în "Erotica" biciuia cu sîrg bărbaţi în costume de piele, iar acum vreo doi ani se săruta cu Britney Spears, acum de-abia ce mai dansează în chiloţei de balet! Pînă să ajungă să rîdă de-a binelea de golurile conceptuale ce stăpînesc creaţia feminelor de pe la noi, dar şi de aiurea, islandeza Björk ar chicoti la vederea blugilor decupaţi la spate... Björk, care şi cînd se îmbracă o face controversat - vă mai amintiţi de rochia-lebădă inspirată de tabloul lui DalÃ? -, îşi arată în "Pagan Poetry" aproape în întregime lucrarea Domnului, acoperită pe ici pe colo de nişte perle cusute, confortabil, direct pe piele. Sau poate ar strîmba din nas dacă şi-ar vedea clipul "All is full of love" copiat jalnic de Uni-K; dar cu plagiatul este altă poveste şi, în cazul de faţă, nu putem decît să remarcăm că şi atunci cînd preluăm idei o facem ieftin şi prost. Lolitele de la Tatu n-au clarificat nici pînă acum problema identităţii lor sexuale. Unii zic că sărutul lor pasional din "All about us" ar fi fost