odinioară, pe jos, prin centrul oraşului.Strada Liviu Rebreanu, din centrul istoric al Bistriţei, a intrat de ieri în reparaţie capitală. Circulaţia rutieră pe cele trei benzi a fost odinioară, pe jos, prin centrul oraşului.
Strada Liviu Rebreanu, din centrul istoric al Bistriţei, a intrat de ieri în reparaţie capitală. Circulaţia rutieră pe cele trei benzi a fost suspendată, iar utilajele grele au început să smulgă din şosea. În locul stratului asfaltic vor fi instalate, alternativ, dale de beton şi spaţii verzi. Circulaţia rutieră va mai fi permisă doar riveranilor şi pentru aprovizionarea comercianţilor, dimineaţa şi seara.
Tradiţie şi modernitate
După cum ne-a declarat Mihai Ruşti, purtătorul de cuvânt al primăriei, proiectul PHARE de peste 370.000 de euro, pentru circulaţia pietonală în centrul oraşului, a fost câştigat încă din anul 1999. Din cauza procedurilor mai greoaie, lucrările au demarat abia acum, dar, potrivit angajamentelor firmei Comlorela din Beclean, acestea vor fi finalizate în luna octombrie a acestui an. Scopul proiectului intitulat "Bistritz Zentrum XXI" este crearea unui mediu favorabil dezvoltării moderne a afacerilor, într-o zonă istorică, a comerţului tradiţional. Altfel spus, comunitatea de afaceri, cea culturală, administraţia şi potenţialii investitori să poată redefini împreună tradiţia cetăţii medievale: bănci comerciale, turism, pictori, sculptori, fotografi şi bijutieri. Scoaterea maşinilor va reda cetăţenilor spaţiul pentru promenadă şi activităţi social-culturale, festivaluri de folclor, târguri meşteşugăreşti, în scopul promovării tradiţiilor populare şi a vechilor îndeletniciri.
Decupaje de piatră de râu
Strada Liviu Rebreanu are cel mai important vad comercial dintre străzile din centrul istoric. Artera concentrează, pe o lungime de circa 300 de metri, cel mai intens trafic pieto